zondag 1 maart 2015

Waroona -Serpentine

Donderdag 26 februari. Waroona -Serpentine. 69 km.
Het was vreselijk warm vannacht op de hotelkamer. Helemaal geen afkoeling hoewel alle ramen open staan. Toch nog redelijk geslapen. Om 9.00 uur zitten we op de fiets, het begint saai te worden maar het is nog steeds 37 gr dus wederom een zware fietsdag. De eerste 25 gaan over doorgaande maar rustige weg naar Pinjarra. We komen al na een half uur een truckerscafe tegen en hoewel we nog maar net op de fiets zitten is dit een aangename en onverwachte stop om af te koelen. Vandaag pakken we iedere stop/koelmogelijkheid aan. In Pinjarra twijfelen we of we de oorspronkelijke route naar het noorden naar Serpentine aanhouden of dat we toch afbuigen naar de kust. We kiezen na rijp beraad toch voor de eerste optie. Via rustig achteraf weggetje fietsen we naar North Dandalup waar we weer stoppen bij een benzinestation en een stukje van een cricket interland bekijken op tv (en vnl genieten van de koelte). Het laatste stuk naar Serpentine gaat gelukkig wat makkelijker, we hebben nu redelijk wat schaduw van de bomen langs de kant van de weg. Toch hebben we totaal geen puf om de tent op te zetten dus nemen we maar weer een cabin. Geke fietst nog even 1,5 km door naar het dorp voor wat boodschappen.
Serpentine is een klein dorp, ligt bij een nationaal park en is bekend om zijn watervallen. Wij gaan eerst afkoelen in het zwembad, zitten op een bankje in het water, heerlijk. Tegen de avond lopen we naar de waterval, 1,5 km verderop in het nationale park en voor het eerst deze vakantie zien we kangaroes. In de weides en het bos, sommigen huppelen gezellig met ons mee. De waterval ligt heel mooi, helaas hebben we niet veel tijd om hier van te genieten want het wordt al behoorlijk donker.
 's Avonds buiten gegeten, het is een heel zwoele zomeravond.

Roelie zei

Mooie foto's. En wat lees ik nu, in een caravan geslapen? Wie had dat gedacht. Bijna niet voor te stellen dat het zo warm is. Alhoewel als je de foto's ziet weer wel. Hier regent het nu, maar de afgelopen dagen was het goed weer. Lekker zonnig, bijna 10 graden, maar wel veel wind. Je ziet het, andere koek. Jullie zijn nu bijna bij Perth. Ben benieuwd waar jullie dan nog heen gaan. Succes. Groetjes.