zondag 1 maart 2015

Collie - Bunbury

Zondag 22 februari, Collie - Bunbury, 65 km.
We worden vanochtend wakker met regen, een klein buitje maar toch. Snel de tent uit en ons wasje van de lijn gehaald. Normaal gesproken staan we 's morgens op, lopen langs de waslijn, halen hier ons wasje vanaf, douchen en trekken onze "schone" fietskleding weer aan. We fietsen vandaag dus naar Bunbury via een scenic route. Maar er is weinig scenic aan. De 2-baans weg moet wrs 4-baans worden want er zijn hele stroken bos gekapt waar voorbereidingen worden getroffen om een weg aan te leggen. Gelukkig is het zondag en is het lekker rustig op de weg. Wel fijn want de vluchtstrook ontbreekt nogal eens en dat fietst niet fijn. De weg heuvelt op en neer langs het Wellington National Park en eindigt in een lange steile afdaling. We zien onderweg nog een mooi kaalgevreten skelet van een kangaroe. Die skeletten zijn we al meer tegen gekomen maar we hebben nog steeds geen levende kangaroe gezien. In Australind houden we een koffiestop, weer bij Henk's cafe en de laatste kilometers naar Bunbury zijn bekend. De camping heeft helaas geen cabin dus zetten we de tent weer op.

Maandag 25 februari, Bunbury.
Rene had gisteravond nog via internet een cabin voor vandaag op de camping gereserveerd. Althans, dat was de bedoeling. Hij heeft echter heel ergens anders in Australië iets geboekt, geen idee waar. Dat moest vanochtend eerst recht gezet worden door wat telefoontjes te plegen en vervolgens via de receptie nog e.e.a. te regelen. Maar het is goed gekomen en we verkassen vanmiddag naar een cabin. We hebben trouwens de tent gisteren goed opgezet want we staan vanochtend mooi in de schaduw. Het valt soms niet mee om een goed plekje te vinden op de camping want bomen zijn soms schaars. Verder lekker relaxed aan gedaan vanochtend, even Bunbury ingelopen voor een kop koffie en wat boodschappen en tegen half drie weer terug op de camping. Sleutel opgehaald, tent afgebroken en ons geinstalleerd in de cabin. Het is soms heerlijk om even een bed en eigen faciliteiten te hebben. Gelunched en toen naar zwembad op de camping om af te koelen. Het is nl erg warm vandaag. Rene heeft de fietsen nog even schoongespoeld, die waren wel erg vies en we hebben een tuinslang bij de cabin. Dus dat is lekker handig. De cabin is in tweeën gesplitst. Een woon/slaapdeel/keukendeel en een apart bijgebouw wat los van de cabin staat, een soort bijkeuken, waar de toilet/douche is. Er is geen kookplaat maar wel een grote elektrische pan, een soort elektrische wok. Op campings zie je veel mensen met zo'n pan rondlopen en wij gaan vanavond testen hoe dit werkt, in de bijkeuken. De roerbakgroenten met kip en noedels smaakten prima dus pan-experiment is geslaagd.