donderdag 12 maart 2015

Swan Valley

Woendag 3 maart. Swan Valley. 40 km.
Goed geslapen vannacht in ons nieuwe tentje. Er liggen hier heel veel leuke tijdschriften, oa over fietsen, op de camping dus vanochtend heerlijk relaxed al lezende ontbeten. Vandaag rondritje gemaakt door de Swan Valley langs leuke kleine weggetjes. Het stikt hier van de wijngaarden/restaurants, brouwerijen, chocolaterieën,, koffiehuizen en zoal meer en overal zijn er proeverijen. Onze stop is bij een brewery met mooi uitzicht over de wijngaarden. We hebben braaf koffie gedronken, lusten ook allebei geen bier, maar om 13.00 uur al aan de alcohol, daar moeten we ook niet aan denken. Maar om ons heen wordt druk bier geproefd, je krijgt 6 verschillende soorten bier in kleine glaasjes in een klein rekje en er is keuze uit 12 soorten eigengebrouwen bier, o.a pompoenbier.
In Midland boodschappen gedaan en 's Avonds lekker lang buiten op de camping gezeten met een Nederlands stel die hier al 1,5 jaar rondtrekt en werkt. Leuk om hun ervaringen te horen, wat voor (on)mogelijke baantjes ze hebben gehad en ze hadden ook nog een 4-liter pak wijn wat op moest.

Donderdag 4 maart. Swan Valley, 44 km.
Gisteren besloten nog een dagje te blijven, vanaf morgen hebben we 2 nachten motel in Perth geboekt. Heel lang ontbeten met het Nederlandse stel en daarna op de fiets. Naar Whiteman park geweest, een heel groot park met een dierenpark, weer een tractormuseum, de zoveelste en een transportmuseum. Dit laatste museum hebben we bezocht, over de geschiedenis van allerlei transportmiddelen vanaf dat de eerste Europeanen zich hier vestigden tot heden. Toen we het park uitreden zagen we dikke rookwolken, er stond duidelijk wat in de brand. Stuk natuur is afgebrand lezen we later op de bushfire-site op internet, deze site checken we regelmatig.

In Guilford, wat nog mooie oude huizen heeft, nog een wijntje gedronken op het terras van een mooi oud hotel. Jammer dat we langs een heel drukke weg moeten terughielden naar de camping, dus het is geen optie hier ook een hapje te eten. vanavond maar weer aan de noodmaaltijd.