woensdag 28 januari 2015

Clevedon - Auckland

Woensdag 28 januari, Clevedon - Auckland. 37 km.
Onze laatste echte fietsdag in Nieuw Zeeland. Een korte rit naar Mangere, een voorstadje van Auckland wat vlak bij het vliegveld ligt. In Mangere hebben we voor 3 nachten een motel geboekt. Vanochtend hadden we een trage start, Rene had wat opstartporblemen. Om 12.00 uur zitten we op de fiets. Net na Clevedon nemen we een verkeerde afslag waardoor we een hele zware klim hebben, 15%. Voor het eerst deze vakantie moet ik van de fiets af om de laatste 100 meter de fiets omhoog te duwen. Gelukkig blijft het bij deze ene klim en fietsen we relaxed over een rustige heuvelende weg. In Manurewa nemen we een koffiestop bij de McCafe we vallen wel een beetje van ons geloof want we normaliter mijden we McDonalds. Vervolgens fietsen we naar het vliegveld want vlakbij het vliegveld zit een fietsenzaak die van alles voor je kan regelen, bijv. fietsverhuur, opslag, en fietsdozen kopen. Ze kunnen zelfs de fiets voor je inpakken. Wij spreken af dat we morgen fietsdozen komen halen, we wilden eerst de fiets daar inpakken en stallen maar dit is geen optie want ze gaan zaterdag pas om 10.00 uur open en wij vliegen om 10.50 uur. Het is nog een paar kilometer naar ons motel maar hebben wat moeten zoeken, navraag bij een ander motel brengt ons p het goede spoor. We hebben een mooie grote kamer, met kitchinette, hier houden we het wel een paar dagen vol. Na de douche nog even rondje gelopen, er is een groot winkelcentrum in Mangere met de gebruikelijke winkelvoorzieningen en fast food restaurants. We koken vanavond op ons gasflesje want de kitchinette heeft wel pannen, borden etc, maar geen kookplaat. Alleen een magnetron, waterkoker en broodrooster. Ons gasflesje moet toch nog leeg dus dat komt goed uit. De noodvoorraad opgemaakt, zo langzamerhand raken onze tassen leeg.

Donderdag 28 januari. Auckland (Mangere).
Vandaag en morgen staan in het teken van de voorbereiding voor de vlucht naar Perth. Vandaag in ieder geval de fietsdozen ophalen, alle kleding etc, wassen, overbodige spullen naar huis sturen, fietsen schoonmaken en uit elkaar halen. fietsdozen zijn hier niet zo groot dus dat betekent dat beide wielen, stuur, zadel etc. gedemonteerd moet worden. een aardige klus voor Rene. Tent en fietstassen moeten schoongemaakt worden, klus voor Geke, hoe traditioneel. En we moeten ons voorbereiden hoe/wat te gaan doen als we in Australie zijn.

In totaal hebben we ruim 2.000 km gefietst in Nieuw Zeeland met dik 13.000 hoogtemeters. We hebben een heerlijke tijd hier gehad met wederom, net als 7 jaar geleden, een uitzonderlijk mooie zomer (aldus iedereen die wij hier spreken).We kijken hier met een goed gevoel op terug.

Unknown zei

Hallo Geke en Rene.

Leuke verhaaltjes. Zo te lezen hebben jullie het nog steeds naar de zin met een mooie zomer.

In Nederland is het soms stormachtig weer; veel regen en wind. Helaas geen schaatsijs.

Nog veel plezier in Australie en een geode vlucht.

Willem Tjoelker.

Roelie zei

Wat een mooi verhaal. Vanavond de laatste fietsdagen in Nieuw Zeeland van jullie gelezen. Bijzonder. Jullie maken heel wat mee en al 2000 km gefietst! Super zeg. Van ons fietsclubje heb ik wat leuke berichten terug gehad. Dus dat gaat goed komen. Zal ik voor Pinksteren ook maar weer een camping reserveren? Nog veel plezier en groetjes uit een koud Nederland.